Pievienot komentāru

Liels paldies par izvērsto komentāru, Jana. Iespējams, ka lielākā aizķeršanās visā šajā stāstā ir tā, ka diskusijas, semināri, apmācības par vienu no muzeja pamatfunkcijām - izglītību - notiek tik reti un fragmentāri. Citādi argumentējot vienas diskusijas veiksmi vai neveiksmi, varētu izmantot daudz laikmetīgākās diskusijās secināto, neaizrokoties līdz tālo deviņdesmito gadu otrajai pusei un divtūkstošo sākumiem, kad piekritīsiet daudzas lietas, arī izpratne par izglītību muzejos bija "citā līmenī". 

Lai arī principā piekrītu Janai par laika trūkumu dalībniekiem izpētīt IP (kaut gan tad šim bija jābūt visas dienas pasākumam), tomēr gribu atzīmēt arī dažas interesantas detaļas, kas lika domāt par to, ka pasākums ir nevis pārpratums, bet gan mēs paši neesam gatavi uz sevi paskatīties no malas un diskutēt, pārliecināt, prezentēt - gan paši sevi, gan savas IP:

- kad muzeju speciālisti tika aicināti nosaukt, viņuprāt, veiksmīgas IP Latvijas muzejos, diemžēl pārliecinošu iespaidu darba grupas neatstāja - nezināt, ko dara citi muzeji, neiteresēties kādas IP ir citos muzejos, neatzīmēt savos pierakstos veiksmīgākās no tām un nebraukt pieredzes apmaiņā - jau ir viena no ķēdes posma sastāvdaļām arī veiksmīgas \ ne tik veiksmīgas muzeju politikas īstenošanā \ neīstenošanā savā muzejā (ne vienmēr velosipēds jāizgudro no jauna);

- diskusijas sākumā tika nodefinēts mērķis - runāt specifiski par izglītības piedāvājumu (es to sauktu par stundu muzejā vai mācību ekskursiju) - konkrētai klasei konkrētā mācību stundā konkrētas tēmas muzejā piedāvājums! vai daudziem muzejiem šāds piedāvājums ir?! dažiem ir, par tiem liels prieks. bet diskusijas gaitā noskaidrojās vien tas, ka bieži vien jautājuma uzstādījumus nedzirdam vai dzirdam balstoties uz savām tā brīža sajūtām, zināšanām vai pieņēmumiem. diskusijas mērķis nebija runāt par jebkuru IP muzejā, kuru piekrītu Janai, mums ir bezgala daudz (ne vienmēr arī analizējam to, ka kvantitāte automātiski nenozīmē kvalitāti).

Bet viss šis iepriekš minētais un arī Janas ieraksts liecina, ka mums nepieciešams daudz vairāk aktualizēt šo tēmu rīkojot diskusijas, seminārus, tālākizglītības kursus, konferences, radošās darbnīcas - dažas no tiem būs gadījumi, daži pārpratumi, vēl dažas kļūs par notikumiem. Bet aktualizācija un diskusija būs sākusies. Pagaidām tie ir tikai gadījumi (neiztiekot arī bez pārpratumiem).

Vēlreiz paldies, Jana, tas vien ir notikums, ka diskusija veidojas un komentāri top...

CAPTCHA
Pārbaudam, vai mājas lapu apmeklē dzīva būtne
Target Image