Kuresārē darbu sāk 20. Baltijas Muzeoloģijas vasaras skola

9. jūnijā tiks atklāta un līdz 15. jūnijam Kuresārē, Igaunijā, notiks 20. Baltijas Muzeoloģijas vasaras skola (BMS). Pirmdien, 10. jūnijā, skolas mācību programma sāksies ar Atvērto sesiju "Ilgtspēja muzejā: kāpēc jārīkojas un ko varam darīt. Baltijas valstu pieredze | Sustainability in museums: why you should act and what you can do: experiences of the Baltic countries", kuru sākot no plkst. 10.00 būs iespējams vērot arī tiešsaistē, Igaunijas Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes Facebook lapā un YouTube kanālā. Skolas darba valoda – angļu. 

Foto: Sāremā muzeja publicitātes attēls

BMS mācību programma sāksies 10. jūnijā ar tradicionālo Atvērto sesiju, kuras uzmanības centrā šogad ir praktiskā pieredze ilgtspējīgu risinājumu izmantošanā mūsu muzejos. Atvērtās sesijas sākumā ievadvārdus teiks Merts Volmers (Märt Volmer), Igaunijas Kultūras ministrijas valsts sekretāra vietnieks. Atvērtajā sesijā ar referātu uzstāsies šī gada BMS lektore Lorēna Finča (Lorraine Finch). Turpinājumā ar savu pieredzi ilgtspējas jautājumu praktizēšanā muzejos dalīsies speciālisti no Igaunijas, Latvijas un Lietuvas. No Latvijas Atvērtajā sesijā piedalīsies Ieva Lībiete, Rīgas Stradiņa universitātes Anatomijas muzeja vadītāja, kura stāstīs par muzeja specifisko darbu ar slapjajiem preparātiem, veidojot muzeja jauno pastāvīgo ekspozīciju. Savukārt Inga Surgunte, UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Kultūras programmas direktore, Latvijas Muzeju biedrības Ilgtspējīgas attīstības projektu vadītāja, informēs par pasākumiem Latvijas muzeju izpratnes veidošanā par ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Dienas noslēgumā par ilgtspējīgu tekstilizstrādājumu atkārtotu izmantošanu stāstīs igauņu modes dizainere Rēta Ausa (Reet Aus).

BMS 2024 Atvērtās sesijas programma

Turpmākajās BMS mācību dienās trīsdesmit pieci Baltijas valstu muzeju profesionāļi klausīsies lekcijas, piedalīsies semināros un diskusijās par tēmu “Ilgtspēja muzejos: kāpēc jārīkojas un ko varam darīt”. Skolas dalībnieki gūs padziļinātu ieskatu ilgtspējīgas attīstības jautājumos, īpašu uzmanību pievēršot muzeju krājuma pārvaldības darbam globālās klimata krīzes apstākļos. Tiks aplūkoti divi galvenie klimata rīcības aspekti: klimata pārmaiņu ietekmes mazināšana un pielāgošanās. Skolas dalībnieki gūs izpratni par ilgtspēju, ietekmes mazināšanu un pielāgošanos, kā arī par atbilstošiem darba paņēmieniem muzejos uzkrātā kultūras mantojuma saglabāšanā. Skolas programmā būs vieta arī savstarpējai pieredzes un viedokļu apmaiņai ar Baltijas muzeju kolēģiem, skola iedrošinās turpmākai ilgtspējīgu prakšu ieviešanai katram savā darba ikdienā.

2024. gada BMS nedēļu garo studiju programmu vadīs Lorēna Finča (Lorraine Finch, Lielbritānija), mantojuma saglabāšanas aģentūras LFCP direktore, Lielbritānijas Konservācijas institūta ICON Ilgtspējas tīkla dibinātāja un vadītāja, kā arī eksperimentālā Klimata muzeja līdzdirektore. L. Finča ir sertificēta arhīvu, fotogrāfiju, filmu un skaņas materiālu restauratore ar vairāk nekā 25 gadu darba pieredzi kultūras mantojuma nozarē. 2022. gadā izdota L. Finčas grāmata “Low Cost/ No Cost Tips for Sustainability in Cultural Heritage” (“Zemu izmaksu/ bezmaksas padomi ilgtspējības nodrošināšanai kultūras mantojuma jomā”).

BMS 2024. gadā organizē Igaunijas Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde sadarbībā ar Sāremā muzeju un ar Igaunijas Kultūras ministrijas atbalstu. Nozīmīgu atbalstu BMS sniedz Lietuvas Kultūras ministrija, Latvijas Kultūras ministrija un Valsts kultūrkapitāla fonds. Baltijas Muzeoloģijas veicināšanas biedrība ir skolas organizators Latvijā.

Baltijas Muzeoloģijas skola kopš 2004. gada ir Baltijas valstu Kultūras ministriju ilgtermiņa sadarbības projekts muzeju darbinieku tālākizglītībai, kas apvieno muzeju teoriju un praksi nedēļu ilgā programmā, un katru gadu notiek kādā no Baltijas valstīm. Plašāka informācija skolas tiešsaistes vietnē.



Informāciju sagatavoja:
Una Sedleniece, 
Baltijas Muzeoloģijas veicināšanas biedrības priekšsēdētāja
muzeologi@gmail.com
PielikumsIzmērs
bms2024_lyhem_a4_programm.pdf138.99 KB